Leverans, Byte & Retur

Att handla

På La Leia betalar du med säkra betalningslösningar. Genom betalning med Klarna Checkout kan du välja trygg betalning via faktura, konto med avbetalning eller kort. Du kan också betala med Swish. Om du bor utomlands kan du kontakta oss så hjälper vi dig med din beställning.

När du väljer att betala med faktura kan varorna enbart skickas till din folkbokföringsadress. Läs mer om tjänsten på Klarna eller kontakta Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10. Beroende på vilket betalsätt du väljer kan olika avgifter tillkomma.

Vi mailar dig en orderbekräftelse efter din beställning. Kontrollera att bekräftelsen stämmer överens med dina önskemål. Vill du ändra något i din beställning ska du göra det fortast möjligt efter ditt köp, du kan kontakta oss här på webshopen. Hittar du inte din orderbekräftelse kan det vara bra att kika i mappen för skräppost i din mail.

Ta reda på personens storlek, du kan titta i en bh hen använder och gillar. Använd vårt filter för att hitta alla produkter i rätt storlek. Happy shopping! Om du vill kan vi slå in paketet åt dig, vi älskar att hjälpa till! För experthjälp är du välkommen till några av våra butiker eller kontakta oss per telefon eller mail. Vet du inte vilken storlek hen har kan du också skicka en bild till oss. Vi har fria storleksbyten om det mot förmodan inte skulle passa och det går även bra att byta till ett presentkort som kan användas vid senare tillfälle. Om du har betalat med presentkort återbetalas du med ett presentkort vid eventuell retur.

I vår webshop har du alltid 14 dagars öppet köp från det att du mottagit dina varor.

Leverans

När vi har lämnat in ditt paket till PostNord kommer du att få ditt kollinummer via mail så att du kan spåra paketets väg hem till dig. När paketet är på väg till dig får du information om det i ett sms. Sedan levereras din beställning med PostNord. Får det inte plats i brevlådan får du ett sms med kollinummer och information om när ditt paket är redo att hämtas ut.

Varorna skickas vanligtvis från vårt lager inom 7-10 arbetsdagar, många redan inom ett par arbetsdagar. Ett fåtal av våra varumärken har något längre leveranstid. Självklart informerar vi dig om leveransen av någon av dina varor blir fördröjd, så att du vet när dina nya favoritplagg är på väg till dig.

Då vissa av våra produkter är beställningsvaror tackar vi er för att ni har tålamod med leveranserna. Vi uppdaterar er via mail om det kan räknas med eventuella fördröjningar.

Order inom Sverige kostar 59 kr och order över 600 kr är fraktfritt. Order utanför Sverige görs via kontaktformuläret inne på webbshoppen, mail eller telefon.

Vi skickar våra beställningar med PostNord. Alla försändelser skickas som 1:a klass-brev eller paket och lämnas i din brevlåda eller hämtas ut på närmaste uthämtningsställe. I vissa fall dellevererar vi, då skickas resterande del av ordern så snart varorna når oss, utan extra kostnad för frakt.

Leveranser till annan adress än där du är skriven är enbart möjlig för dig som betalar med kort. En jättebra lösning om du vill ge bort en present, och du kan även få ditt paket inslaget. Lägg en paketinslagning i varukorgen eller bocka i "lägg till paketinslagning" i kassan.

Inne på sektionen Mitt Konto kan du se ditt aktuell status för din order. Det kan hända att lagersaldot blivit fel eller att ett tekniskt problem uppstår. Leveransen kan då ta längre tid än förväntat. Vår ambition är dock att du skall få din beställning så fort som möjligt. Ej utlösta paket debiteras med en serviceavgift på 149 kr.

För att handla på La Leias webbshop behöver du vara över 18 år. Minderåriga måste ha målsmans godkännande för att få beställa varor från oss.

Byte & Retur

För oss på La Leia är det viktigt att du som kund är nöjd. På La Leias webbshop har du 14 dagars ångerrätt, räknat från det att du tar emot varan. Alla typer av produkter som returneras ska vara oanvända och kompletta med tillverkarens lappar kvar. Strumpor bytes endast i obruten originalförpackning. Vi godtar alla returer, så länge varorna returneras inom 14 dagar och kommer fram till oss i samma skick som vid leverans. Detta gäller endast vår webbshop.


I våra fysiska butiker erbjuder vi bytesrätt i 7 dagar på ordinarie varor samt REA-varor med obruten plombering. Byten och reklamationer måste intygas med kvitto och ersätts med annan vara eller tillgodokvitto. Tillgodokvitto gäller 1 år från utfärdat datum.

Om du har frågor angående byten och returer är du välkommen att höra av dig till oss via kontaktformulär, maila till info@laleia.se.

Varorna som du vill returnera eller byta skickas till La Leia, Hamngatan 3, 211 22 Malmö. Vi skickar med en retursedel som du klistrar fast på paketet. Sedan lämnar du in paketet hos närmsta postombud. La Leia tar ut en kostnad för returhantering på 149 kr (gäller ej byten). Använd alltid emballage som är godkänt av PostNord och förpacka varan väl så att den inte skadas vid transport. Det går utmärkt att använda den kartong eller påse som du fick dina varor i. Tänk på att det är du som avsändare som har ansvar för varorna tills vi mottagit dem. Så fort vi mottagit din retur och ser att varan är i oanvänt nyskick annulleras din beställning av varan i fråga. Om du betalat med kort förs motsvarande summa över till ditt bankkonto. Om du valt att betala med faktura krediteras varans belopp. Returer med paketinslagning ersätter vi endast summan för produkten, ej avgiften för paketinslagning. Eventuell fraktavgift återbetalas ej. Vi kontaktar dig via mail när vi har behandlat din retur. Om du har betalat med presentkort återbetalas du med ett presentkort vid eventuell retur.

Byten gäller endast om du vill byta till en annan storlek av redan beställd vara. I sådant fall står La Leia för frakten. I annat fall måste du returnera produkten som du inte önskar och lägga en ny beställning.

Vid ändringar eller frågor om din faktura loggar du in på Mitt Klarna, detta är det enklaste sättet att hantera din faktura på.

Vi väljer noggrant ut våra varumärken och vårt mål är att enbart erbjuda underkläder av högsta kvalité. Skulle du trots allt råka ut för en felleverans eller defekt vara ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt. La Leia står självklart för frakten vid reklamationer och leveransfel. Kontakta oss här om du vill reklamera en vara och invänta svar från oss. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Distans- och hemförsäljningslagen gäller när du som privatkund handlar hos La Leia. Läs mer på Konsumentverkets hemsida. Skicka din reklamation till: La Leia, Hamngatan 3, 211 22 Malmö. Självklart gör vi allt för att du ska bli en av våra många nöjda kunder!