Leverans, Retur & Byte

Shopping

Hos La Leia betalar du med säkra betalningslösningar. Genom att betala med Klarna Checkout kan du välja säker betalning via faktura, konto med avbetalning eller kort. Du kan även betala med Swish. Bor du utomlands kan du kontakta oss så hjälper vi dig med din beställning.

När du väljer att betala med faktura kan varorna endast skickas till din folkbokförda adress. Läs mer om tjänsten hos Klarna eller kontakta Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10. Beroende på vilket betalningssätt du väljer kan olika avgifter tillkomma.

Vi kommer att maila dig en orderbekräftelse efter din beställning. Kontrollera att bekräftelsen stämmer överens med dina önskemål. Om du vill ändra något i din beställning bör du göra det så snart som möjligt efter ditt köp, du kan kontakta oss här på webbshoppen. Om du inte hittar din orderbekräftelse kan det vara bra att leta i skräppostmappen i din mejl.

Du har alltid 14 dagar på dig att handla från det att du mottagit dina varor.

Frakt

När vi har skickat in ditt paket till PostNord får du ditt paketnummer via mail så att du kan spåra paketets väg hem till dig. När paketet är på väg till dig får du information om det i ett sms. Då levereras din beställning med PostNord. Om det inte får plats i brevlådan får du ett sms med paketnummer och information om när ditt paket är klart att hämtas ut.

Varor skickas vanligtvis från vårt lager inom 7-10 arbetsdagar, många redan inom ett par arbetsdagar. Några av våra märken har något längre leveranstider. Självklart kommer vi att informera dig om leveransen av någon av dina varor försenas, så att du vet när dina nya favoritplagg är på väg till dig.

Eftersom vissa av våra produkter tillverkas på beställning, tackar vi för ditt tålamod med leveranserna. Vi kommer att uppdatera dig via e-post om några förseningar kan förväntas.

Vi skickar våra beställningar med PostNord. Alla försändelser skickas som 1:a klass brev eller paket och lämnas i din brevlåda eller hämtas på närmaste utlämningsställe. I vissa fall levererar vi i delar, sedan skickas resterande del av beställningen så fort varorna når oss, utan extra kostnader för frakt.

Leveranser till annan adress än där du är skriven är endast möjlig för dig som betalar med kort. En bra lösning om du vill ge bort en present, och du kan även få ditt paket inslaget. Lägg till en paketinslagning i varukorgen eller bocka för "lägg till paketinslagning" i kassan.

I avsnittet Mitt konto kan du se din nuvarande status för din beställning. Det kan hända att lagersaldot är felaktigt eller att ett tekniskt problem uppstår. Leveransen kan då ta längre tid än beräknat. Vår ambition är dock att du ska få din beställning så snabbt som möjligt. Outlösta paket debiteras med en serviceavgift på 149 kr.

För att handla på La Leias webbshop behöver du vara över 18 år. Minderåriga måste ha målsmans godkännande för att beställa varor från oss.

Använd den här texten för att besvara frågor så detaljerat som möjligt för dina kunder.

Byte & retur

Vi skickar med en retursedel som du klistrar på paketet. Sedan lämnar du in paketet till närmaste postkontor. La Leia tar ut en kostnad för returhantering på 49 kr (gäller ej byten). Använd alltid förpackningar som är godkända av PostNord och packa varan väl så att den inte skadas under transporten. Det går alldeles utmärkt att använda lådan eller väskan som du fått dina varor i. Kom ihåg att du som avsändare ansvarar för varorna tills vi tar emot dem.

Så fort vi får din retur och ser att varan är i nytt, oanvänt skick, annulleras din beställning på varan i fråga. Om du betalat med kort överförs motsvarande belopp till ditt bankkonto. Om du har valt att betala med faktura krediteras varans belopp. Vid returer med paketinslagning återbetalar vi endast summan för produkten, inte avgiften för paketinslagning. Eventuell fraktavgift återbetalas inte. Vi kommer att kontakta dig via e-post när vi har behandlat din retur. Har du betalat med presentkort får du ersättning med presentkort vid eventuell retur.

Byten gäller endast om du vill byta till en annan storlek på en redan beställd vara. I sådant fall står La Leia för frakten. Annars måste du returnera den produkt du inte vill ha och lägga en ny beställning.

För ändringar eller frågor om din faktura, logga in på My Klarna, detta är det enklaste sättet att hantera din faktura.

Vi väljer noga ut våra varumärken och vårt mål är att endast erbjuda underkläder av högsta kvalitet. Skulle du ändå stöta på en felaktig leverans eller defekt vara ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt. La Leia står självklart för frakten vid reklamationer och leveransfel. Kontakta oss här om du vill annonsera en vara och vänta på svar från oss. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Distans- och hemförsäljningslagen gäller när du handlar på La Leia som privatkund. Läs mer på Konsumentverkets hemsida. Självklart kommer vi att göra allt för att du ska bli en av våra många nöjda kunder!