Vanliga frågor

Du har alltid 14 dagars ångerrätt, räknat från det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller inte trosor, underdelar eller öppnade förpackningar av strumpor eller andra varor i förpackning. Vi skickar med en retursedel som du klistrar på paketet.
Lämna sedan in paketet till närmaste postkontor. La Leia tar ut en kostnad för returhantering på 49 kr (gäller ej byten). Använd gärna den förpackning du mottog varorna i, eller en annan förpackning som är godkänd av PostNord.
Kom ihåg att du som avsändare ansvarar för varorna tills vi tar emot dem. Så fort vi har fått din retur och ser att varan är i nytt, oanvänt skick, annulleras din beställning på varan i fråga.
Om du har betalat med kort överförs motsvarande belopp till ditt bankkonto. Om du har valt att betala med faktura krediteras varans belopp, och om du har betalat med presentkort återförs beloppet till ditt presentkort.
Vid returer med paketinslagning återbetalas endast produktens pris, inte avgiften för inslagningen. Eventuell fraktavgift återbetalas inte. Vi kommer att kontakta dig via e-post när vi har behandlat din retur.

Vid byte till en annan storlek står La Leia för frakten. Bytet görs genom att fylla i retursedeln för den önskade storleken.
Behöver du hjälp med ditt byte, tveka inte att höra av dig till oss på contact@laleia.se, så hjälper vi dig gärna!

Vi skickar en orderbekräftelse till din e-postadress efter att du lagt din beställning. Kontrollera att bekräftelsen stämmer överens med dina önskemål. Om du vill ändra något i din beställning, kontakta oss gärna så snart som möjligt via contact@laleia.se. Om du inte hittar din orderbekräftelse, kolla gärna i skräppostmappen i din mejl.

När ditt paket har lämnat vårt lager och skickats med PostNord, får du ett spårningsnummer via e-post, sms eller PostNord-appen. Du kan använda detta nummer för att följa paketets resa hem till dig. När paketet är på väg får du ett sms med leveransinformation. Om paketet inte får plats i brevlådan, får du ett sms med paketnummer och information om när det är klart att hämtas. Om du har ett spårnings-ID (paketnummer) kan du enkelt kolla var ditt paket finns på PostNords hemsida. När du betalar med Klarna Checkout sparas din beställning också automatiskt på ditt konto.

Du har 14 dagar från att du mottagit din beställning på dig att returnera varan. Observera att returer inte gäller för trosor.

Nej, alla varumärken har inte samma storleksguide. Gå in på produktsidan för det varumärke du är intresserad av och hitta storleksguiden under “Storleksguide” för att hitta din rätta storlek. För varumärken som Wacoal, Elomi, Freya och Fantasie rekommenderar vi alltid att gå upp en kupstorlek för en perfekt passform.

Produkterna med leveranstiden 1–3 arbetsdagar finns på vårt eget lager och skickas direkt från oss, vilket innebär att de vanligtvis når dig inom 1–3 arbetsdagar. De som har 7–10 arbetsdagar gäller för produkter vi får hem från leverantören. För varumärket Aubade är leveranstiden 2–4 veckor.

Nej, vi har ingen fysisk butik, men vi uppskattar verkligen att du har hittat hit, och vi har samma passion att hjälpa till även online!

I vissa fall kan din beställning delas upp och levereras i flera paket. Detta beror på att vi vill säkerställa att du får dina varor så snabbt som möjligt. Eftersom lagersaldo kan variera för olika varumärken, kan vissa produkter skickas separat om de inte finns på vårt lager samtidigt. Till exempel, om du beställer produkter från Wacoal och Aubade, kan Wacoal skickas inom 7-10 arbetsdagar medan Aubade har en leveranstid på 2-4 veckor.

Tyvärr kan vi inte ta emot returer av trosor eller öppnade förpackningar av hygieniska skäl.

Vi förstår att detta kan vara frustrerande, och vi hjälper dig gärna! Kontrollera att du endast har ett erbjudande aktivt, att koden gäller för dina varor eller inom den angivna tidsperioden, samt att du har stavat rabattkoden korrekt. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta oss på contact@laleia.se så löser vi det omedelbart!

Självklart! Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Maila oss på contact@laleia.se, så hjälper vi dig att justera eller avboka din beställning.

Ta hjälp av vår bh-storleksguide. Om du fortfarande är osäker är du varmt välkommen att kontakta oss på contact@laleia.se, vi hjälper dig gärna att hitta din perfekta storlek!

Leveranstiden beror på vad du har beställt. För alla varumärken utom Aubade är leveranstiden 7–10 arbetsdagar. Aubade har en leveranstid på 2–4 veckor. När varan har nått vårt lager från leverantören tar det 1–3 arbetsdagar att levereras till dig. Vi strävar alltid efter att leverera så snabbt som möjligt så att du kan få hem dina favoriter. Du kan se leveranstiden för varje produkt på produktens sida, där det står om det är “1–3 arbetsdagar”, “7–10 arbetsdagar” eller “Preorder 2-4 weeks”.

Varor skickas vanligtvis från vårt lager inom 7-10 arbetsdagar, men många skickas redan inom ett par arbetsdagar. Vissa av våra märken har längre leveranstider. Om någon av dina varor blir försenad kommer vi självklart att informera dig så att du vet när dina nya favoritplagg är på väg till dig.

För ändringar eller frågor om din faktura, logga in på My Klarna – detta är det enklaste sättet att hantera din faktura. Om du har några frågor eller behöver hjälp är du självklart välkommen att höra av dig till oss på contact@laleia.se, och om vi inte kan besvara din fråga kommer vi att hänvisa dig vidare till Klarna för ytterligare assistans.

Om du returnerar en vara efter returtiden på 14 dagar kommer beloppet att återbetalas i form av ett presentkort.

Vad synd att din favorit är slut! Det kan innebära att varan är slut i produktion och inte finns i vårt lager just nu. Du kan hålla utkik för en eventuell påfyllning eller kontakta oss via vårt kontaktformulär så kollar vi gärna om den finns hos vår leverantör!

Du kontaktar oss enklast på vår kontaktsida. Vi besvarar inom 1-3 arbetsdagar på mail. För brådskande ärenden är du varmt välkommen att skriva till oss på Instagram, så hjälper vi dig så snabbt vi kan!

När din beställning är godkänd får du en orderbekräftelse skickad till den e-postadress du angett vid beställningen. Om du inte har fått någon bekräftelse, kolla gärna i skräppostmappen. Om du fortfarande inte hittar den, kontakta oss på contact@laleia.se så kollar vi om du kanske angett fel e-postadress.

Ja, vi erbjuder internationell frakt! Priserna är 79 SEK inom EU och 159 SEK för länder utanför EU. Vänligen notera att returkostnaden för internationella beställningar är 149 SEK och att returer inte gäller för trosor.

Nej, leveranstiden varierar beroende på varumärke. För alla varumärken utom Aubade är leveranstiden 7–10 arbetsdagar. För Aubade gäller en leveranstid på 2–4 veckor. För varor vi har på vårt eget lager tar leveranstiden 1-3 arbetsdagar.

Självklart strävar alltid efter att leverera så snabbt som möjligt. Om din beställning är extra brådskande, skriv gärna en kommentar vid beställningen eller kontakta oss på instagram eller contact@laleia.se, så försöker vi prioritera den och göra vårt bästa för att få den till dig snabbare!

Om du inte hämtar ut ditt paket kommer det att skickas tillbaka, och du står för eventuella returkostnader.

Ja, om din storlek är slut kan du prova en alternativ storlek. Till exempel, om du har 70D kan du testa 75C eller 65E. Det är dock viktigt att komma ihåg att detta inte alltid fungerar för alla, men det kan vara ett bra alternativ om du verkligen har hittat något du älskar! Använd gärna vår bh-storleksguide för att kontrollera din storlek. För varumärken som Wacoal, Elomi, Freya och Fantasie finns storleksguider under produkterna, och vi rekommenderar oftast att man går upp en storlek för bästa passform.

Vi väljer noggrant ut våra varumärken och strävar efter att erbjuda produkter av högsta kvalitet. Om du trots detta skulle få en defekt eller skadad vara, ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt. Vi står självklart för frakten vid reklamationer och leveransfel. Kontakta oss här om du vill reklamera en vara, så ser vi till att lösa det. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Distans- och hemförsäljningslagen gäller när du handlar hos La Leia som privatkund. Du kan läsa mer på Konsumentverkets hemsida. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska bli en av våra många nöjda kunder!

Om du har köpt presentkortet på vår e-handel, laleia.se, är det giltigt i 1 år från inköpsdatum. Du kan köpa presentkort här.

Absolut! Vi hjälper dig mer än gärna att hitta den perfekta gåva till någon du tycker om. Maila oss på contact@laleia.se, så guidar vi dig till den perfekta presenten!

Vi erbjuder betalning via Google Pay, Shopify Pay, kort (Visa, Mastercard, Amex, UnionPay) och Klarna.

Absolut! Vi slår gärna in ditt paket och är glada att få vara en del av din gåva. Presentinslagning kostar 29 SEK och läggs till på din beställning. Den innehåller en elegant box, silkespapper/presentpapper och ett fint band. Om du vill lägga till ett personligt kort, skriv din text under ”Övriga anteckningar” i kassan eller kontakta oss på contact@laleia.se.

Absolut, du kan köpa presentkort online! Det gör du här. Presentkorten gäller i ett år och du får ett digitalt kort skickat till din e-post.

Tyvärr kan vi inte validera presentkort från tidigare butik, då de inte längre går att användas i vår e-handel. Eftersom vi är ett nytt företag och inte kan koppla ihop de gamla presentkorten med vårt system, finns det ingen möjlighet att använda dem för att säkerställa att de är äkta. Vi förstår att detta kan vara frustrerande och vi ber om ursäkt för besväret. Vi hoppas på förståelse och tackar för ert tålamod.

För att handla hos oss måste du vara över 18 år. Minderåriga måste ha målsmans godkännande för att kunna beställa varor.